Η ΕλΕΜ:
Yποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία και συντάσσεται με τις δράσεις όλων των πολιτών που μάχονται για την ποιότητα και την πληρότητα της παιδείας, σε ιεραρχημένα επίπεδα γνώσης και εξειδίκευσης, με τρόπο που διασφαλίζει την καλύτερη απόδοσή της σε κοινωνικό, πνευματικό, τεχνικό και παραγωγικό επίπεδο και στην ποιότητα ζωής.
Το άρθρο 16 του συντάγματος προασπίζει τον δημόσιο χαρακτήρα αλλά και τον βασικό ορισμό και λόγο ύπαρξης του Πανεπιστημίου διαχρονικά, ως κοιτίδα μετάδοσης αλλά και παραγωγής γνώσης με σεβασμό στην ανταλλαγή των διαφορετικών απόψεων και διασφαλίζει την δημιουργική για την κοινωνία διαδικασία αυτή θεσπίζοντας την πλήρη τους αυτοδιοίκηση.
Μέσα σε ένα καθεστώς αυξανόμενης υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης της Δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι προβλέψεις του προτεινόμενου σήμερα νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση που αποδίδουν δικαιώματα σε μη κρατικούς εκπαιδευτικούς φορείς χωρίς να έχει προηγηθεί η θεσμοθετημένη ιεράρχηση του παραγωγικού χώρου, επιτείνουν τα υφιστάμενα ελλείματά της και επαπειλούν την ουσία του ρόλου της στην παιδεία, στην επαγγελματική κατάρτιση, στο κοινωνικό σύνολο. Οι μεθοδεύσεις αυτές αποδίδουν εν τέλει δικαιώματα χωρίς να διασφαλίζουν το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων ή δεξιοτήτων διακυβεύοντας και την ασφάλεια των πολιτών και της κοινωνίας.
Η ΕλΕΜ συντάσσεται με τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 120, θεωρεί ότι οι προτάσεις του Νομοσχεδίου για τα Ιδιωτικά «Πανεπιστήμια» βρίσκονται εκτός των συνταγματικών επιταγών του άρθρου 16 όπως αυτές ισχύουν (προσαρμοσμένες η όχι στο ευρύτερο Ευρωπαϊκό περιβάλλον) και πρέπει να αποσυρθούν.